ویرایش ویدئو با GoPro Quik 

GoPro یک برند تجاری می باشد که با دوربین های اکشن(action cams) همکاری نزدیک دارد. همچنین این شرکت نرم افزارهای ویرایش دسک تاپ و تلفن همراه هوشمند را برای دوربین های خود و یک برنامه همراه جداگانه برای اتصال دوربین به گوشی یا تبلت شما، ارائه می دهد. 
امروز دو برنامه تلفن همراه GoPro و Quik با همدیگر ادغام شدند. اگر در حال حاضر از GoPro یا Quik استفاده می کنید، منتظر تجربه جدیدی باشید. دارندگان برنامه GoPro از ویرایش و انتقال به یک برنامه واحد لذت خواهند برد، در حالی که ویرایشگران برنامه Quik از ویژگی های اضافه شده مانند ذخیره سازی ابری و انتقال بی سیم بهره مند خواهند شد.

سرویس GoPro

نسخه های قبلی برنامه Quik همگی رایگان بودند، اما در نسخه جدید برای باز کردن قفل همه ویژگی ها باید هزینه ای پرداخت کنید. اگر یک دوربین GoPro دارید، برای استفاده از ویژگی های ممتاز این برنامه باید اشتراک این برنامه را خریداری کنید.
اگر GoPro ندارید، می توانید به طور جداگانه در Quik مشترک شوید. Quik هر ماه 1.99 دلار هزینه اشتراک دارد و اگر اشتراک سالانه را خریداری کنید، مشمول تخفیف خواهید شد. هزینه اشتراک GoPro گران تر است و باید 49.99 دلار برای اشتراک یک سال آن پرداخت کنید، اما این اشتراک شامل تخفیف برای خرید سخت افزار و پوشش ضمانت نامه می شود.
شما می توانید قبل از خرید اشتراک، از این برنامه به طور آزمایشی استفاده کنید و از اکثر قابلیت ها بهره مند شوید اما محدودیت هایی وجود خواهند داشت. تعداد محتوایی که میخواهید آپلود کنید محدود است و اگر قصد دارید از تم یا موسیقی پس زمینه پریمیوم در کلیپ های خود استفاده کنید، با محدودیت هایی مواجه خواهید شد.

Mural خود را بسازید

 GoPro Quik

با ارائه ویژگی های Quik به صورت جداگانه، GoPro پشتیبانی از محتواهای ویدیویی را از هر دوربین مدرن ارائه می دهد - خصوصا دوربین هایی که قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند یا تبلت را دارند. این قابلیت انقلابی و شگفت انگیز نیست، اما خلاقانه محسوب می شود. به طور کلی یک کیت(kit) کامل شامل یک دوربین اکشن(action cam)، ILC بدون آینه، یک drone و یک تلفن همراه هوشمند است.
با Quik می توانید هر محتوایی را که در تلفن همراه یا تبلت خود ذخیره نمودید را ویرایش کنید و هر آنچه را که در فضای ذخیره سازی ابری GoPro ذخیره کرده اید را مشاهده کنید. همچنین این برنامه تمامی محتوای شما را در صفحه اصلی یا Mural ذخیره می کند. اگر محتوایی در حافظه تلفن همراه یا تبلت خود دارید، افزودن آن به Quik بسیار آسان است-حتی می توانید بر اساس نوع محتوا آن را در دسته بندی های مختلف قرار دهید، مانند دسته بندی عکس ها و فیلم ها.
نحوه سازماندهی Quik چگونه است؟ این مورد به خود شما بستگی دارد. هر ورودی در Mural یک رویداد است و شما می توانید به تعداد دلخواه ایجاد کنید. یک سفر به یاد ماندنی، حیوانات خانگی یا بچه ها و کلیپ های اسنوبورد، همه این موارد نمونه هایی از رویداد ها هستند. همچنین می توان همان کلیپ یا عکس را در چند رویداد دیگر اضافه کرد. 
این برنامه به طور خودکار برای هر رویداد کلیپی منحصر به فرد ایجاد می کند که همراه با موسیقی پس زمینه و فیلترهای مختلف است. علاوه بر این، شما می توانید این کلیپ ها را شخصی سازی کنید، می توانید تم، عنوان و موسیقی مورد را انتخاب و به آن اضافه کنید.
کار کردن با Quik بسیار ساده تر از برنامه هایی مانند Premiere Pro و Final Cut است. اما اگر قصد دارید ویدیویی عالی و بی نقص برای YouTube بسازید، باید وقت زیادی به آن اختصاص دهید.

GoPro Quik


کلام آخر

اگر قبلا اشتراک سرویس GoPro را خریداری کرده اید دیگر نیازی به خرید اشتراک Quik نیست، چراکه GoPro برنامه Quik را به مجموعه ابزار ویرایش شما اضافه می کند.
اما اگر اشتراک Quik را خریداری کرده باشید، از فضای ذخیره سازی ابری بدون محدودیت حجم بهره مند خواهید شد. اگر به طور اتفاقی اطلاعات خود را از دست دادید می توانید این اطلاعات را از طریق فضای ابری بازیابی کنید.
شما می توانید این برنامه را به صورت رایگان دانلود کنید. همچنین می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی از اکثر قابلیت ها بهره مند شوید. اما با اضافه شدن قابلیت ذخیره سازی ابری، برای استفاده از آن باید اشتراک برنامه را تهیه کنید. علاوه بر این، استفاده از قابلیت ذخیره کردن کلیپ هایی که دارای تم یا موسیقی پس زمینه پریمیوم هستند، رایگان نیست.